DİYEBİLECEK MİYİZ?

Bu yazı inananlar içindir…

Mahşer1

Allah’ın verdiği emaneti bir gün teslim edeceğiz. İnandığımız gibi de HESAP GÜNÜ sorguya çekileceğiz. Sorular çok kolay. İnanın çok kolay. Allah ders kitabımızı bizlere bu dünyada vermiş ve yaşamımız boyunca çalışıp öğrenmemizi istemiş bizden. Sadece Tek bir kitap!

Zuhruf Suresi 44 : Gerçek şu: Bu Kur’an sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. Bundan sorumlu tutulacaksınız.

Tek bir Kitap… Sular seller gibi Allah’ın sınavından geçmemiz gerekmez mi? Bizler yaşamımızın çeyreğini onlarca derslik sınavlarla geçiren, yüzlerce sınavdan geçmiş, sınavlara alışkın bir toplum olarak sadece TEK BİR KİTAP’ ımı başaramayacağız?

Allah bize tek kitaplık sınava hazırlanmamız için bir ömür süre vermiş. Vade ne zaman dolacak bilmiyoruz. Ama en azından buraya kadar gördüklerimizle ve bundan sonra göreceklerimize ışık tutacak bir ön sınav hayal edelim mi?

Başlayalım… (Hatırlatmayı unuttum… KİTAP SERBEST!)

İlk soru İslamın şartları olabilir. İslamın şartı kaçtır?

Bu sorunun cevabı, 1959 yılında okuduğum Din Dersi kitabıyla bugün yazan kitaplarda da hep aynı. Şimdi açın kitabınızı bakın ve cevap verin…

Rab’bimin yüzlerce emri var iken İslam’ın şartı beş’tir diyebilecek miyiz?

* * * *

İkinci soru Fatiha Suresinden…

Fatiha Suresi 5 : Yalnız sana ibadet ederiz. ……..

Allah bize “Yalnız bana ibadet edin.” Dedi. Bizlerde her gün onlarca kez Allah’a “Yalnız sana ibadet ederiz.” dedik. Gerçekten öyle mi yaptık? Sadece Allah’a mı ibadet ettik? İbadetlerimizde O’nun yanına kimseyi koymadık değil mi?

Öyleyse, hesap günü Allah’a “Yalnız sana ibadet ettik.” diyebilecek miyiz?

* * * *

Görüyorsunuz Kardeşlerim… Sorular ne kadar kolay!

Gelelim üçüncü soruya… Üçüncü soruda Fatiha suresinden ve yine beşinci ayetten.

Fatiha Suresi 5 : …………. yalnız senden yardım dileriz.

Kitap’ta “yalnız senden yardım dileriz.” diyor ve Allah, yalnızca kendisinden yardım istenilmesini istiyor. Zaten bizlerde her gün bunu onlarca kez tekrar ediyoruz ve diyoruz ki; “yalnız senden yardım dileriz.”

Her gün onlarca kez bunu söylüyoruz da, verdiğimiz bu sözü tutuyor muyuz?

Hemen hemen hepimiz, İslamiyete emeği geçmiş, ya da geçtiğini zannettiğimiz Kulların kabirlerini türbe yapıp, oralara çeşitli sembollerle, işaretlerle gidip, onlardan yardım istemiş olabilir miyiz? Evde kalan kızımız için “hayırlı kısmet” ler istemiş olabilir miyiz? Ya da… Sınava girecek çocuğumuz için “okunmuş kalem” adı altında kalemler almış olabilir miyiz? Türbelere, yatırlara uğramadan, onlardan istemeden bugüne gelen bir kul var mı?

Cevabı çok kolay olan soru geliyor…

Hergün onlarca kez Allah’ımıza söylediğimiz gibi; “yalnız senden yardım istedik.” diyebilecek miyiz?

* * * *

Başka bir soruya geldik… Bu da çok kolay.

Hucurat Suresi 12 : Ey iman edenler! Zandan çok sakının! Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Sinsi casuslar gibi ayıp aramayın! Gıybet ederek biriniz ötekini arkasından çekiştirmesin! Sizden biri, ölmüş kardeşinin etini yemek ister mi? Bakın bundan iğrendiniz. Allah’tan sakının! Hiç kuşkusuz, Allah tövbeleri çok kabul eden, rahmeti sonsuz olandır.

Elinizdeki Kitap’ın 49. Suresinin 12. Ayeti böyle diyor. “Zandan kaçının!” Hatta Yüce Allah bunu çok kötü birşey olduğunu anlamamız için “Sizden biri, ölmüş kardeşinin etini yemek ister mi?” Zan’nın ne kadar kötü bir şey olduğu üzerine başka bir cümle kurulabilir mi?

Yaşamımız da bunu anladık mı?

Soru…

Ben hiç ZAN’netmedim diyebilecek miyiz?

* * * *

Hümeze Suresi 1 : Yazıklar olsun arkadan çekiştirenlerin, kaş göz işareti yapıp alay edenlerin tümüne!

Ben hiç arkadan çekiştirmedim… Kaş göz işaretleri de yapıp alay etmedim… Diyebilecek miyiz?

* * * *

Hayal ettiğimiz sınavı şimdilik noktalamak için son soruya gelelim.

Allah, Kitab’ında her türlü pisliğe bulaşmış İKİ YÜZLÜLERİ tarif etmiş…

Nisa Suresi 142 : Şu bir gerçek ki, ikiyüzlüler hileler düzerek Allah’ı aldatmaya uğraşıyorlar. Ama Allah da onları aldatıyor. Onlar namaza/duaya kalktıklarında tembel-miskin bir halde kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar.Onlar Allah’ı çok az hatırlarlar.

O’nun yanına putları, sembolleri, işaretleri koyan iki yüzlü müşriklerden miyiz?

Hemen soracaklar sana ve sen de cevap vereceksin…

Allah’ım! Seni hiç aldatmadım diyebilecek miyiz?

* * * *

İşte böyle değerli Kardeşlerim. Sorgulanacağımız yüzlerce sorudan sadece altı tanesini hayalen dile getirdim.

Zuhruf Suresi 44 : ………….. Bundan sorumlu tutulacaksınız.

Sadece ve sadece TEK BİR KİTAP…

Ve ben hayali de olsa girdiğim sınavda sınıfta kaldım… Altıda “sıfır” çektim. Sorular çok çok kolay olmasına rağmen ben hep YANLIŞ yapmışım!

Tevbe edip, af dileyip, bundan sonrası için doğru yola girip, oradan ayrılmamak için tüm çabamı harcayacağım.

Selam ve Dua ile,

Fikret ARMAN

2 thoughts on “DİYEBİLECEK MİYİZ?

  1. Fikret Dayım,
    Bütün yazılarını okuyorum. Aklına sağlık. Bu sefer öyle yazmışsınki, senin bilgisayarından sana yorum yazayım dedim. Şu saatten itibaren kendimi yeni bir sınav için hazırlıyorum. Bilmiş ol.
    Aklına sağlık dayıcığım.

Bir Cevap Yazın

