BU SORULAR BANA SORULMAYACAK !

“Bana sadece Kur’an yeter…” dediğimde, 50 yaşını geçmiştim… Sonradan da olsa doğruyu bulduğuma olan inancım tarif edilemez.

Davet

Şimdi ise 60 yaşını geçmiş birisi olarak, keşke bugün yaşadığım bu inancı taa en başından beri yaşasaydım… Yolun daha en başında “Sadece Kur’an” deyip, sadece Kur’an’a sarılsaydım… Bunu yap(a)madığım için, hemen hemen her  iki nefes aralığında Rab’bimden AF diliyorum. Rab’bim, bilmeden, istemeden neden olduğum günahlarımı affetsin.

* * *

Hesap günü gelip çattığında, Meleklerin bana bazı soruları hiç sormayacağını bilmek, buna inanmak beni  rahatlatıyor.

Yüce Allah, Nisa Suresi 43. Ayetinde “ne dediğini bilinceye kadar” diyor…

Ben, uzun zamandır namazımı ne dediğimi bildiğim anadilimle kıldığım için Melekler bana şu soruları sormayacaklar…

  • “Namazlarında,  Allah’ın huzuruna çıktığında  ne dediğini biliyor muydun?”
  • “Fatiha’yı neden Arapça okumadın?”
  • “Allahümme Salli dualarını neden namazından çıkardın?”

* * *

Allah, kılmamız gereken namazları “OKUYUN” dediği kitabında açık seçik belirtmiş… Ve ben, bunların dışında hiçbir isim altında niyet etmiyorum ve namaz kılmıyorum. Sadece ve sadece “ALLAH RIZASI” için kılıyorum namazlarımı… Rab’bimin emrettiği gibi, “dosdoğru” ve “zamanında” kılmaya çalışıyorum.

Melekler bana namaz konusunda da aşağıdaki soruları sormayacaklardır…

  • “İki gün önce kılmadığın ikindi namazının KAZASINI neden kılmadın?”
  • “Neden “Sünnet namazı kılmaya” diye niyet edip, sünnet namazı KILMADIN?”
  • “Cuma namazına gittiğinde neden “Zuhr-i Ahir namazını kılmadın?”
  • “Vaktin Son Sünneti namazını kıldın mı?”
  • “Neden Teravih namazlarını kılmıyorsun?”
  • “Bayram namazlarında neden saflarda yer almadın?”
  • “Camiye gittiğinde neden iki rekat “selamlama” namazı kılmadın?”
  • “Sen hep ALLAH RIZASI için mi namaz kılarsın?”

* * *

Yüce Rab’bim ne zaman ve nasıl abdest alacağımızı da Kitab’ında açık seçik anlatmış. Ben abdesti de Kur’an’a göre uyguladığım için Melekler bana abdest  konusunda da aşağıdaki soruları sormayacaklardır…

  • “Abdest alırken neden ağzına ve burnuna üçer-beşer kez su çekmedin?”
  • “Kur’an okumadan önce neden abdest almadın?”
  • “Abdest almaya sağ elinlemi başladın?”

* * *

Her gün en az kırk kez “Yalnız sana ibadet eder, yalnız senden yardım dileriz.” dediğimiz halde, “Senden başka ilah yoktur.” dediğimiz halde,  dileklerimizi cami yanındaki türbelerde arayanlardan olmadığım ve Rab’bimin yanına bir başkasını koymadığım için Melekler bana “istek” konusunda da aşağıdaki soruları sormayacaklardır…

  • “Sen niye Eyüp Sultan’a gidip mum yakarak dilekte bulunmadın?”
  • “Hacı Bayram Türbesine gittiğinde neden çaput bağlayıp oğlun için hayırlı bir iş istemedin?”
  • “Yanına sirke alıp  yarım dilim ekmek ile ORUÇ BABA türbesinde orucunu açtın mı?
  • “Neden hiç “şu efendiden” ya da “bu efendiden” bir dilekte bulunmadın?”

* * *

Yüce Allah, Kitab’ında kutsallarını belirlemişken (Ramazan ayı, Cuma günü, Kadir gecesi gibi) , Beraat, Regaip, Miraç ve benzeri isimlerde “KANDİL” geceleri icat edip kutsallaştırılması ile ilgili Melekler bana aşağıdaki soruyu sormayacaklar…

  • “Kandil gecelerinde normal ibadetinin dışında “mübarek(!) kandil geceleri hürmetine” niçin ibadet etmedin?”

* * *

Allah, “OKUYUN” emri ile okumamızı ve anlamamızı istediği Kitab’ının Zuhruf Suresi 44. Ayetinde bizlere “Bu Kitap’taki emir ve yasaklardan sorumlu tutulacaksınız!” diyor… Ben de zaten “OKUYUN” dediği KUR’AN’dan başka kitap okumuyorum ki!

Sorumlu olduğum başka bir kitap olmadığı için Melekler bana Kitap konusunda da aşağıdaki soruları sormayacaklardır…

  • “Senin “Kütüb-i Sitte” den haberin olmadı mı? Neden onları okumadın?”
  • “Hadis üreticilerine neden hiç değer vermedin?”
  • “Hadislere uymadan bu dini nasıl yaşadın?”
  • “İnananların çoğunluğu Hadislerle yaşarken sen ne yaptın?”

* * *

Rab’bim, Kur’an-ı Kerim’de bir çok ayetinde, “bölünmeyin, parçalanıp fırkalara ayrılmayın” diye uyarıyor ve emrediyor.

Sorumlu olduğum kitap böyle diyor ve bende bana emredilene uyuyorum… Melekler bana, “bölünüp-parçalanma-fırkalara ayrılma” konusunda da aşağıdaki soruları sormayacaklardır…

  • “Neden Sünni değilsin?”
  • “Neden Alevi değilsin?”
  • “Neden hiçbir cemaate bağlı değilsin?”
  •  “Sen Hanefi, Maliki, Şafii, Hanbeli mezheplerinden hiçbirisine tabi değilmişsin…  Neden?”
  • “Bektaşi, Mevlevi, Nakşibendi tarikatlarıyla da ilgin olmamış… Neden?”

* * *

İşte böyle değerli Kardeşlerim… Ben Meleklerin bu soruları bana sormayacağına inanıyorum.

Aslında yukarıdaki örnekler uzadıkça uzar ve yazmakla da kolay kolay bitmez. Şükürler olsun Rab’bime ki; geç de olsa bana doğru yolu gösterdi. OKUmam gerekenin, uymam gerekenin ne olduğunu geç de olsa anladım. Dünya hayatıma verdiğim yeni düzen, okuyup anlamaya çalıştığım Kur’an ile birlikte “sihirli bir değnek dokunmuşcasına” değişti.

Her zaman söylediğimi söyleyerek sözü noktalıyorum…

“BANA SADECE KUR’AN YETER.”

Doğrusunu Allah bilir… Allah yaptığımız yanlışlarımızı affetsin.

Selam ve Dua ile,

Fikret ARMAN

5 thoughts on “BU SORULAR BANA SORULMAYACAK !

  1. Selam,

    Ellerine Kalemine sağlık abi,Çok güzel olmuş gerçekten. Allah ilmini daha da arttırsın.

    Emin olmadıkları ya da emin olmadıklarının farkında bile olmadıkları ve ardına düştükleri bu teferruatları da tam olarak yerine getirmedikleri için de Rabbimiz sorumlu tutar mı diyorum bazen. Hüsran üstüne hüsran olurdu gerçekten. Allah’a şükürler olsun ki bize okuma ve anlama fırsatı verdi bizi olmayan yüklerimizden kurtardı.

    Saygılar abi. .

    • Sağol gönlü güzel Fatih Kardeşim… Allah cümlemizin ilmini arttırsın. Cümlemize düşünüp aklını kullanmak nasip etsin.
      Selam ve Dua ile,

Bir Cevap Yazın

