İSMİNİ NE KOYSAK?

bebek

Yıllar sonra memleketime gidecek olmanın heyecanını yaşıyorum… Kasabaya giden midibüsün en arkasına dört kişi oturmuştuk. Biraz rahatsızdık ama önemli değildi. 15-20 dakikaya kadar inşallah kasabada olacaktık.

Yanımda oturan tanımadığım kişi yerel gazetesini açmış okumaya başlamıştı. Ben de incelemek amacıyla şöylesine bir göz atmaya başladım…

Aman Allah’ım!.. İlk sayfanın manşet haberi… Bir cinayet!

“RAHİM K. öldürüldü!”

Haberin alt açıklaması ise şöyleydi: ……….. köyü muhtarının oğlu RAHİM K. karısını sessizce boğarak öldürdükten sonra yan odadaki baldızına tecavüz etti. Olay yerine elinde tüfeğiyle gelen RAHİM K. nın kayınpederi damadını iki el ateş ederek öldürdü… Haber daha da ayrıntılı bir şekilde devam ediyordu.

Köyün adını duymadığım gibi kişileri de tanımıyordum ve olayın üzerinde fazla durmadım.

* * *

Bir haftalık memleket gezim bitip de Ankara’ya döndüğümde, bizimkilerle gezi anılarımı paylaşmaya başladım. Sanırım o akşam yemeği bütün sohbet, benim bir haftalık memleket gezime ayrılmıştı. Akrabaları, dostları, arkadaşları, gönderilen selamları, memleketimin durumunu, herşeyi ama herşeyi hemen hemen anlatmıştım.

Yatma vakti gelipte yatağa uzandığımda birden aklıma, yerel gazetenin birinci sayfasındaki o köydeki cinayet haberi gelmişti. Olayı tekrar hatırlayıp, aklıma takılanı, kısmetse ertesi sabah değerlendireceğimi düşünerek uyumaya çalıştım.

* * *

Midibüste yanımda oturan vatandaşın okuduğu gazete gözümün önündeydi sanki!

“RAHİM K. öldürüldü!” ……….. köyü muhtarının oğlu RAHİM K. karısını  sessizce boğarak öldürdükten sonra yan odadaki baldızına tecavüz etti. Olay yerine elinde tüfeğiyle gelen RAHİM K. nın kayınpederi damadını iki el ateş ederek öldürdü.

Haberi bir daha düşündüm… “RAHİM K. öldürdü, tecavüz etti ve öldürüldü!” Bir daha düşündüm… “RAHİM K. öldürdü, tecavüz etti ve öldürüldü!” Defalarca düşündüm… “RAHİM K. öldürdü, tecavüz etti ve öldürüldü!”

Olamazdı… Böyle bir haber olmamalıydı. Bir yerde çok büyük bir terslik vardı!..

* * *

Bu haberden sonra, aklıma gelebilecek en kötü haber başlığı senaryolarını sıralamaya başladım…

–          ALİM C. kuyumcudan bilezik çalarken yakalandı.

–          ADİL K. sekiz kişiyi dolandırdıktan sonra kayıplara karıştı.

–          İran’da yakalanan AZİZ F.  silah kaçakçılığından ve teröristlere yardım ve yataklıktan tutuklandı.

–          Karısına sinirlenen BAKİ T. iki çocuğunu ve karısını öldürdükten sonra son kurşunu kafasına sıkarak hayatına son verdi.

–          Lokantada yediği yemeği beğenmeyen CELİL  U. lokanta sahibini 9 yerinden bıçaklayarak hastanelik etti.

–          HALİM Z. borcunu ödemeyen arkadaşını iş hanının 5. katındaki ofisinin penceresinden atarak öldürdü.

–          SAMED V. hayali ihracat ve sahte faturalarla devleti 4 milyar lira dolandırdı.

* * *

Hayali haber listemi yukarıdaki örneklerle kısa kesiyorum…

Haberlerdeki isimler çoğunuzun dikkatini çekmiştir ama, ben yine de hatırlatayım…

Hayali suçluların isimlerinin hepsi ALLAH’ın isimlerini taşıyor!

* * *

Bizler, çocuklarımıza hep güzel isimler koymak istemişizdir. Geleneksel olarak babalarımızın, dedelerimizin isimlerini, ya da tarihimizin önde gelen kahramanlarının isimleri, peygamber isimleri,  Kur’an’dan bir isim koymaya çalışırız.

Genelde bu böyle olur. İslam geleneğinde evin en büyüğü, ezan okunurken çocuğun ismini üç kere söyler, okur, üfler ve olay biter.

Çocuklarımıza Peygamber isimlerini koyabiliriz. Kahramanlarımızın isimlerini de koyabiliriz. Sonuçta Allah’ın yarattığı kullardır onlar. Anlayamadığım, Allah’ın isimlerinden her hangi birisini çocuklarımıza nasıl veririz? Çocuklarımızı Allah’ın adıyla çağırmamız ne kadar doğru?

Doğrusunu söylemek gerekirse bugüne kadar hiç aklıma gelmemişti… Düşünememiştim. Ama; “RAHİM K. karısını sessizce boğarak öldürdükten sonra yan odadaki baldızına tecavüz etti.” haberinde, haber konusu ismin “RAHİM” olması beni çok ama çok tedirgin etti.

Yanlış düşünüyor, ya da bir yeri atlıyor olabilirim. Ama, çocuklarımıza Allah’ın isimlerini verirken ne kadar doğru yapıyoruz bilmiyorum…

Bilmeden, istemeden yaptığım yanlışlarımdan Allah’a sığınırım…

Selam ve Dua ile,

Fikret ARMAN

About Fikret Arman

ALLAH'ın dosdoğru yoluna giden tek Kitap; KUR'AN-I KERİM'DİR.

Bir Cevap Yazın

