TAHİYYAT DUASI

“Allah, şirk batağında yüzenlerin dualarını kabul eder mi?”

namaz-nasil-kilinir-namazin-kilinmasi-cami

Yazılarımı okuyan bazı Kardeşlerim bana soruyor… “Sen  Peygamberimize düşman mısın? O’nu sevmiyor musun?”

Aynen böyle soruyor birkaç Kardeşim. Bu Kardeşlerime başta Ahsab suresi 56. Ayet olmak üzere birkaç ayeti hatırlattım. Sonra onlara dedim ki, “Allah, Ahzab Suresi 56. Ayette, Peygambere SALAVAT GETİRİN demiyor… Peygambere DESTEK VERİN diyor!” dedim Kur’an’dan anladığım kadarıyla.

Bu Kardeşlerim istiyorlar ki, ben de uydurulan o hadisteki gibi her Cuma günü 80 salavat getireyim, benim de 80 yıllık günahlarım affolsun… Bu hadisle bu din ne kadar kolaylaşır bir düşünsenize!.. 80 salavat getirmek  sanırım 15-20  dakika sürer… Yani, Peygamberimizi sevdiklerini söyleyen bu Kardeşlerim, her Cuma 80 salavat okuyarak günahlarından kurtuluyorlar!.. Oh ne ala ne ala!.. Sen namazını kılma, orucunu tutma, yoksulu düşünme, yetimin hakkını boşver, çal, zina serbest, aklına gelebilecek her türlü haltı ye, ondan sonra her Cuma 80 salavat getir günahlar affola!.. Düşünüyorum da; benim Peygamberim, bizlere tebliğ ettiği Kur’an’a böylesine ters bir sözü nasıl söyler? “Müslümanım” diyen birisi bu safsataya  nasıl inanır anlamıyorum.

Bu Kardeşlerim benim de kendileri gibi düşünmemi istiyorlar… Onlar gibi düşünmediğim,  onların hadis dediklerini Kur’an’da göremediğim ve değer vermediğim için Peygamberimi sevmediğimi düşünüyorlar… Peygamberimizin hadis-i şerifleri var… Hadissiz olmaz!” diyorlar.

Bu Kardeşlerim bilmiyorlar ki; ben Peygamberimizi onlardan çok çok saha fazla seviyor, Peygamberimize onlardan çok çok daha fazla değer veriyorum. Onlar, “Bu Peygamber sözüdür!” diyerek Peygamberimize atılan iftiralara uygun adım destek verirlerken, ben, Peygamberimizin Kur’an’a uymayan sözler söylemeyeceğine inandığım için Peygamberimi koruyorum… Onlar, evliyanın izinden giderlerken ben, Peygamberimin bize tebliğ ettiği Kur’an’ın izinden gidiyorum.

Hiçbir zaman, asla ve asla Peygamberimin yolundan şaşmadım… Peygamberime iftira etmiyor, Peygamberime itaat ediyorum… O’nun yaptığını yapıyor, bana tebliğ ettiği Kur’an’ı Kerimi okuyor ve Kur’an’ın gereğini yapıyorum… Evliyanın ve ataların söylediklerini değil.

* * *

Peygamberimizle ilgili yukarıdaki inancımı dile getirdikten sonra yine O’nunla ilgili bir başka konuya değineceğim.

Namazın son oturuşunda (kade-i ahire) okunan ve “TAHİYYAT DUASI”  dediğimiz namazın vazgeçilmez  duası.

Ben inanıyorum ki, bugün namaz kılan Ülkemdeki Müslüman Kardeşlerimden “Tahiyyat” duasını okumadan namaz kılan hemen hemen yok denecek kadar azdır… Peki neden? Neden bu duayı her namazımızda okuyoruz?.. Cevap çok basit… “Analarımızdan, babalarımızdan, büyüklerimizden, hocalarımızdan gittiğimiz Kur’an Kurslarında hep böyle gördük… Bizlere böyle öğrettiler… Peki bizler, bu duada  “ne dediğimizi” hiç düşünüp araştırdık mı?

Doğrusunu isterseniz ben araştırabildiğim kadarı ile araştırdım ve daha önceki yazılarımda da yazdığım gibi bu duayı yıllar önce namazımdan çıkardım. Gerekçesini, okuduğum tek Kitabım Kur’an’da buluyorum…

Yıllar önce Cin Suresi 18. Ayeti içime  sindirdikten sonra “Tahiyyat Duası”  dediğimiz “Ettehiyyatü lillahi….” diye başlayan duayı mercek altına aldım.

Cin Suresi 18. Ayette Allah bizlere diyor ki: Hiç kuşkusuz, mescitler/secdeler Allah içindir. O halde, Allah ile birlikte bir başkasına yakarmayın/Allah’ın yanında bir başkası için çağrıda bulunmayın.”

Allah diyor ki, “Namazlarınızda yalnız bana ibadet edin. Yanıma bir başkasını almayın, ona yakarmayın!”

Ayet çok açık değil mi?..

Şimdi de günümüze gelinceye kadar birçok kez değişikliğe uğramış Tahiyyat duasının bugünki söylenişine bir bakalım… “Ettehıyyâtü lillâhi ve’s-salevâtü ve’t-tayyibâtü esselâmü ‘aleyke eyyühennebiyyü ve rahmetüllâhi ve berakâtühû esselâmü ‘aleynâ ve ‘alâ ‘ıbâdi’l-lâhi’s-sâlihîn. Eşhedü en lâ ilâhe illallâhü ve eşhedü enne Muhammeden ‘abdühû ve rasûlüh.”

Şahadeti de yerine getirdiğimiz bu duada aklıma takılan esselâmü ‘aleyke eyyühennebiyyü” deyişidir. Bu deyişi çok araştırdım. Ama maalesef biri diğerlerinden çok farklı bir şey bulamadım. Hemen hemen bütün mütercimler aynı tercümeyi yapmış. Tahiyyat duasındaki bu deyişin anlamı “SANA SELAM OLSUN EY PEYGAMBER”

Yani bizler, namazda her oturuşumuzda, Allah’a verdiğimiz sözü unutup, Peygamberimize selam veriyoruz. Ama bilerek, ama bilmeyerek!..

İşin bir başka boyutu ise; bizler, onlarca kez değişime uğramış kul yapısı bu duaya, “Allah katındandır” düşüncesiyle besmele ile yani  “Rahman ve Rahim Allah’ın adıyla” başlıyoruz…

Sadece Tahiyyat duasında mı yapıyoruz bunu?  Aynısını Salavat dualarında yapmıyor muyuz? Her tahiyyata oturduğumuzda salavat getirmiyor muyuz?

Allah rızası için kıldığımız namazımızda,  kıyamda “Rabbül alemin” (Alemlerin efendisi Allah),  tahiyyata oturduğumuzda  “seyyidina Muhammed” (efendimiz Muhammed)  demiyor muyuz?

Allah için kıldığımız  namazda hem Allah’a ve hem de Peygamberimize “Efendi”  diyorsak ortada çok büyük bir sorun var!..  Yüce Allah Ali İmran suresi 80. ayetinde bakın ne diyor…

“Ve size melekleri ve peygamberleri rabler edinmenizi de emretmez.Siz, müslümanlar haline geldikten sonra inkarı mı emreder size?”

Bu yaptığımız şirk değil ise sorun yok… Ama yapmamamız gereken bir şey ise ve hala yapıyorsak;  Allah şirke bulaşanları asla affetmeyeceğini söylüyor.

Ne dersiniz?.. Bu yaptığımız şirk değil midir? Allah katında kabul görür mü?

* * *

Gelelim sonuca…

Hani bizler, namazımızın her rekatında okuduğumuz Fatiha’da Rab’bimize ne diyoruz? “Yalnız sana ibadet ederiz”… Bu cümleyi söylüyoruz da neden oturduğumuzda, ayakta iki dakika önce söylediğimizi unutarak  ya da bilmeyerek “Selam olsun sana ey Peygamber” diyoruz?

Bizler namazımızı ne için kılıyoruz?

Hani ibadetimizi yalnızca Allah’a yapıyorduk?

Hani namazlarımızda Allah’ın yanına kimseyi almayacak, anmayacaktık? O’nun yanında bir başkasına çağrıda bulunmayacaktık? Sevgili Peygamberimiz için söyleyeceklerimizi, O’nun için isteyeceklerimizi, neden selamımızı verip namazımızı tamamladıktan sonra ellerimizi açıp Allah’ tan dilemiyoruz?

Rab’bimizle baş başa kaldığımız, O’na hamdetmek, O’nun rızasını almak, O’na teslimiyetimizi göstermek için kıldığımız namazımıza neden O’nun dışında birilerini sokuyoruz? Bu ŞİRK değil midir?

Yoksa!.. Yoksa gerçekten bizler her gün beş vakit şirk batağında yüzüyoruz da haberimiz mi yok?

İslam aleminin yeryüzündeki konumu, yoksullar, açlar, sefiller, muhtaçlar gözümün önüne geliyor da, Rab’bim şirke bulaşmışların dualarını gerimi çeviriyor? Her gün beş vakit kendisine uzanan, avuç açan elleri, söylenen istekleri şirke bulaştığımız için mi reddediyor?

Namaz; içinde ŞİRK yoksa namazdır!.. İçerisinde ŞİRK’e bulaştığımız ibadete NAMAZ diyebilir miyiz?

Doğrusunu ALLAH bilir.

Selam ve Dua ile,

Fikret ARMAN

15 thoughts on “TAHİYYAT DUASI

  1. Muhakkak ki, Allah ve melekleri, peygambere hep salat ile ikramda bulunurlar. Ey iman edenler, haydi ona teslimiyetle salat ve selam getirin!
    AHZAB Suresi 56. ayet meali

    Şeytan size üç doğrunun yanında bir yanlış servis eder uyanık olun.!!

    • Hüseyin Kardeşim,

      Yüce Rab’bim onlarca ayetinde “Aklınızı kullanın.”, “Hala düşünmeyecek misiniz?” ve benzeri cümlelerle uyarmakta ve düşünüp aklımızı kullanmayı EMRETMEKTEDİR. Yazımın esasıda, sizinde mealini yazdığınız Ahsab suresi 56. Ayetidir. Her zaman yapabileceğimiz selam ve saygıyı, Peygamberimizi yüceltmeyi “namazlarımızda yapmamamayı” hatırlatmaktır.

      Tabii ki her zaman Allah’ın elçisi Peygamberimizi selamlayıp onun şanını yücelteceğiz. Ama bu yüceltme namazlarımızda olmamalı!.. Ben sadece Allah için namaz kılarım. Allah’ın huzuruna çıktığımda, Allah’ın yanına kimseyi koymam… Peygamberim bile olsa… Allah böyle emrediyor. Peygamberim için söyleyeceklerimi namazımın dışında sürekli söylerim. O’nun şanını yüceltirim.

      Yazımda da söylediğim gibi, Peygamberi yüceltmek O’na “salavat getirmek” değildir. Kur’an’ı okuyup anlamayan bu ülkenin Müslümanlarını, onlarca, yüzlerce yıldır kandırdılar, bugün dahi kandırmaktadırlar. Ahsab Suresi 56. Ayet mealini yazıyorum…

      “Allah ve melekleri, Peygambere çok salevat getirirler. Ey Müminler! Siz de ona salevat getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.”

      Görüyor musunuz? Diyanet Vakfı meali ”Salevat getirin!” diyor. Ülkemde dini en yüksekte temsil eden, zaman zaman fetva veren kurumun mensupları, Peygamberimi yüceltmek için “Salevat getirin!” diyor.

      Peygamberi yüceltmek, O’na salevat getirmek değildir… Peygamberimizi yüceltmek, Allah için kıldığımızı namazda Allah’ın yanına koymak değildir… Peygamberimizim bizlere tebliğ ve emanet ettiği en büyük mirası olan Kur’an-ı Kerim’i okumak, anlamak ve Allah’ın bizden ne istediğini, Allah için ne yapmamız gerektiğini Peygamberimizden sonraki nesillere de anlatmaktır.

      Peygamberi yüceltmek, “Ben sadece bana vahyolunana uyarım.” diyen Peygamberimin bizlere tebliğ ettiğine uymak ve Kur’an’ın ipine sarılmaktır.

      Düşünüp, aklımızı kullanmamız ŞART!.. Doğrusunu Allah bilir. Allah’a emanet olun…

  2. Demekki bunca yüzyıllar boyunca ulemanın bizlere öğrettiği namaz şirk değilmişki bizler bu şekilde kılìyoruz…
    Ne kadar toleranslı bi dinimiz vamış demek… ona bakacak olursanız birçok şey şirk gibi olur… (Kìbleye yönelme, kabenin etrafında tavaf yapma, hacerul-esved’e veya kabe duvarlarına yada kapısına el sürme yada öpme… , şeytan taşlama vs. gibi birçok ‘ibadet’ şirk gibi gözükebiliyor…/ biraz daha ileri gidilirse riya, şeytana yada nefsine uyma bunlarda şirk gibi gözükebiliyor…/ politik ve felsefe yapacak olursak ‘Allahın hükümleri’ ile ‘hükmetmeyen yada yönetmeyen devlete ‘bağlı’ olmakta şirk gibi gözükebiliyor….misalleri çoğaltabiliriz…) İşin kötü yanı, bazı müslümanların bu ‘şirkleri’ öne sürerek diğer müslümanları ‘müşrik’ yada ‘kafir’ ilan edip en doruk noktalarında ‘mürtedlikken’ onların kanlarının ‘helal’ olduğuna ‘hükmedip’ ayrı bir zûlme girişmeleri… işte bu zûlümden dolayı iflah olup hidayeti bulamıyoruz.
    Belki Peyğamberimize namazda -hatta doğrudan- selam vermek Allahın arzuladığı bir tavırdır, bence kimsenin bundan dolayı bilerek veya bilmeyerek şirk yapmak istediğini sanmıyorum.
    Ama yinede cesaretinizden dolayı sizi kutluyorum.
    Saygı ve selamlarım ile….

    • Abdurrahman Kardeşim,

      Sayfama hoşgeldin diyerek başlayayım sözlerime.

      Yüce Allah indirdiği Kitab’ının onlarca ayetinde “Düşünün… Aklınızı kullanın.”, “Hala düşünmeyecek misiniz?” diyerek bizleri uyarıyor ve düşünüp aklımızı kullanmaya davet ediyor.

      Ben bu yazıyı cesaretimi düşünerek yazmadım. Sadece inananlarımızı düşünmeye davet ettim.

      Şu ayetleri hiçbir zaman unutmamakta yarar görüyorum. 3/80, 17/23, 17/39, 72/18, 4/116, 50/26, 51/51, 15/96, 26/213, 2/165… Okunup kesinlikle düşünüp, anlaşılması ve UYULMASI gereken ayetler.

      Bir tek hadisle örnek vereceğim… Hadis şöyle der… “ Cuma günü Peygamberine seksen salavat getirenin seksen yıllık günahları affolur.” Böyle bir söze bir Müslüman nasıl inanır? “Rahman ve Rahim” (esirgeyen-Bağışlayan) Allah’ın adını bizlere nakşeden Peygamberimiz böyle bir şey söylemiş olabilir mi?

      Hemen ilave edeyim… “Allahümme salli ala Seyidina Muhammedin ve ala…..” diye okuduğumuz Salavat duaları da banim Kur’an anlayıma göre ŞİRK’tir. Benim namzlarımda Tahiyyat ve Salavat duaları yoktur… Naamzlarımda, yalnızca O’nun Kitabını okuyup anladığımı/anlamak istediğimi bilen Rabbime, O’nun ayetleriyle dua ederim, huzurunda yalnız O’nu ANARIM… O’nun yanına kimseyi koymam. Bunu Rab’bim emrediyor.

      Doğrusunu Allah bilir kardeşim… Allah’a emanet ol.

      Selam ve Dua ile,

  3. Fikret kardeşim söylediğin herşeye katılıyorum yalnız şu dönemde bütün müslüman kardeşlerimin önce bildiklerini unutmaları ve sonra anlayarak Kuran’ı okumaları ve sonra Allah’ın dediklerine göre dinlerini inşa etmeleri gerekiyor.Şunuda eklemeden geçmeyecem bugün dünyada kısa filmlere ve karikatürlere kızan müslüman kardeşlerime bu işleri yapan insanların kağnağı nedir diye sormadan edemiyorum,Peygamberimize yapılan iftiraların kaynağı Kur’an değildir sahih dediğimiz hadislerdir.lütfen araştırınız Allah hakkımızda hayırlısını versin.Allah’a emanet olun.

    • Engin Kardeşim sayfama hoş geldiniz. Peygamberin gibi, sadece bana tebliğ edilene uyan ben; Kur’an’ın Peygamberinize iftira yaptığını nasıl söylerim? Tam tersi. Filmlere ve karikatürlere kızan Müslüman kardeşlerimiz için de “Charlie Hebdo MUHADDİSLERİ” yazımı yazmıştım. İlgini çekebilir. Allah emanet ol…

  4. Güzel biryer yakalamışsın ama eksik bilgiler. şimdi bu varsayımını çürütecem.
    kafanı karıştıran sure de gecen ^^ muhakkak ki mescidler, Allah içindir. Artık Allah ile beraber başka birine dua etmeyin.^^ diyor. yani bizler ; ^^Muhakkak ki, Allah ve melekleri, peygambere hep salat ile ikramda bulunurlar. Ey iman edenler, haydi ona teslimiyetle salat ve selam getirin^^ ayeti ne uyarak selam getiriyoruz DUA veya YALVARMA yapmıyoruz Resulullah a sadece selam gönderiyoruz. ayrıca salli barik gibi ibrahim as. de selam gönderiyoruz. namazı bize ögreten Resulullah tır.

    • Bayram kardeşim,

      Sayfama uğradığın ve düşüncelerini paylaştığın için Allah razı olsun.
      Yazımda sadece birkaç ayete yer verdim. Şirk ile ilgili onlarca ayet var Kitabımızda. Yüce ALLAH diyor ki, “Melekleri ve Peygamberleri ALLAH’ı sever gibi sevmeyin!.”

      Bizler Peygamberimizi ALLAH sevgisinin de önüne geçirdik.(haşa)… Biz Peygamberimizi öylesine yüceleştirdik ki; ALLAH için kıldığımız namazlarda O’na da selam veriyor, salavatlar getiriyoruz. Ayakta Fatiha’yı okurken “Alemlerin efendisi ALLAH” diyoruz, oturunca “seyidina Muhammed”, yani “Efendi Muhammed” diyoruz.

      Namaz; “DOSDOĞRU” kılınırsa namazdır.

      Peygamberi yüceltmek; ALLAH için kıldığımız namazlarda, O’na selam verip salavat getirmek değildir… Peygamberi yüceltmek; O’nun bizlere tebliğ ve emanet ettiği KUR’AN’I KERİM’i okuyup, anlamak ve uygulamaktır.

      Peygamberimizi ALLAH için kıldığımız namazın dışında anar ve tesbih edersek, İbrahim Peygamberimizin bereketini namaz dışında istersek olmaz mı? Peygamberimiz darılır mı? Öylesine alışmışız ki, Peygamberimizi yüceltmek adına yaptığımız hatalar affedilecek gibi değil… Ezanı dinleyen bizler “Eşhedü enne Muhammeden resulullah” cümlesini duyar duymaz elimizi kalbimizi götürüp, salavatlar getiriyoruz… Oysa 30 saniye önce de “ALLAHUEKBER” demişti müezzin ve kılımız kıpırdamamıştı… Cuma günleri “sela” verilir camilerden… Araştır!.. “ALLAH’ın evi dediğimiz camilerden okunan sela da “ALLAH için” bir cümle, bir kelime var mı? KUR’AN dışı salavat dualarında ALLAH için ne diyoruz ki?

      Bana “Peygamber düşmanı” diyorlar diye yazmıştım yazımda… Oysa Peygamberini en çok seven ve koruyanların başında geldiğime inanıyorum. Yazdığım yazının özü de inananları, sadece ALLAH’a ibadet konusunda uyarmak ve Peygamberimi korumaktır.

      İnanarak söylüyorum… Okuduğum Kur’an’dan anladığım kadarı ile, namazının tahiyyat bölümünde, ALLAH için Emevinin uydurduğu “Tahiyyat” ve “salavat” dualarını okuyanlar şirke bulaşıyorlar.

      Doğrusunu ALLAH bilir…

      ALLAH’a emanet ol kardeşim.

  5. Duada rahmet vardır ..Aleyke nebiyyi yerine Alen nebiyyi demek bence daha dogru. .Gerçi ALLAH itikatte ben demeyi uygun görmüyor benlik kibriyadan geliyor. .Hernekadar günlük hayatta kullansakta hiç okumamakla doğru okumak arasinda fark var. .ALLAH basta Resulüne himate altında tutuyorbbizde dua ediyoruz. .ALLAHIM onu vadettigin makamı Mahmud a ulaştır diye benim anladigim bu ALLAH u alem. Rabbim cümlemize Tevhid akidesiyle inanan suurlu kullarindan eylesin amin. .Selam ve dua ile. ..

    • Volkan Kardeşim, önce hoş geldin diyorum.
      Duada tabiiki rahmet vardır. Yüce ALLAH, Peygamberimizin yerini en yüce katında zaten belirlemiş. Kur’an’da böyle yazıyor. Benim yazımda vurgulamak istediğim; namazlarımızda Peygamberimizi yüceltir, ona salavat getirirken “Namazlarınızda başkasına dua edip yakarmayın!.. Yanıma Peygamberler de olsa başkalarını koymayın!” diyen ALLAH’a şirk mi koşuyoruz? Kur’an’a göre yaptığımızın ŞİRK olduğunu düşünüyorum. Tabii ki Peygamberimizi selamlayıp yücelteceğiz. Ama bunu namazlarımızda yapmamalıyız!.. Peygamberimizi yüceltmemizin en basit ve tek yolu O’nun bizlere tebliğ ettiği KUR’AN yolunda gitmektir. Salavat getirmek değil. Allah emanet ol Kardeşim.

  6. Arkadaşlar içimize o kadar işlemişki bu mesele, korkudanmıdır bilemem ve bildiklerim sizlerin bildiklerinden farklıda değil o yüzden firket beye bir cevap vemre çabasına girmeyeceğim. Ülkemizde ve dünyada müslümanların hali ortada, hani nerde bu ulemalar alimler nerde hani kerametler? Hani nerede tecavüze uğrayan o ahlaklı bacılarımıza yardım edecek bir keramet yokmu? Ben keramete inanıyorum ama bu osuruk beyinlilerin kerameti olduguna inanmıyorum. Konuyla alakasiz oldu hepinizden özür dilerim. Şimdi teheccüd kılıp dua edicem. Çok düşündüm cok araştırdim denedim farklı farklı ve simdi tahiyyatsiz kılacağım. Peygamberi sigara içmiş pis ağzı ile övenlere; bak peygamber burda bunu yapmış şu yardımı bu hosgorüyü diyorum, adamın beyin gitmiş zikirmatikle (s.a.v) diyor. Allah im bunlardan iğreniyorum

  7. “Melekleri ve Peygamberleri ALLAH’ı sever gibi sevmeyin!.” Kur’anda böyle bir ayet olduğunu söylüyorsunuz, Sure ismi ve ayet numarası verebilir misiniz?
    Israrla “Ahzab” yerine Ahsab suresi demenizin bir hikmeti mi var yoksa farkında değil misiniz?

    • İhsan Kardeşim, öncelikle sayfama hoş geldiniz.

      Bayraktar hocamızın videosunu izledim. Görüşlerine sonsuz saygım var. Din konusunda yazan herkesin düşüncelerine saygım var. Onların kendi düşünceleridir. Onlardan aldığım şeyler vardır. Ama bu durum, onların bütün düşüncelerini destekliyorum anlamına gelmez.

      Ben düşüncelerimi sadece Kur’an’dan anladıklarım hakkında yazarım. Diğer kitaplarda yazılanlar, kişilerin söylemleri beni bağlamaz. Kur’an’dan anladığımı yazar, hesabını da buna göre vermeye hazırım. Ben biliyorum ki; Yüce ALLAH bizi sadece Kur’an’dan sorumlu tutacak. (Zühruf Suresi 44. Ayet)

      Ahzab’ı hatırlatmanıza sevindim. Sadece ve sadece tapaj hatası alışkanlığı. Tabii ki olmaması gereken bir hata. Uyarınız için teşekkürler.
      Sorduğunuz Sure ve Ayet numarası, ayetin hemen üstündeki cümlede yazıyor. Sanırım dikkatinizden kaçmış. Yine de yazayım. A’li İmran suresi 80. Ayet.

      Doğrusunu ALLAH bilir. ALLAH’a emanet ol Kardeşim.

Bir Cevap Yazın

