ALLAH’IN BALDIRINI GÖREN PEYGAMBER(!)

“Uydurulmuş rivayetlerden ALLAH’a sığınırım.”

masaustu Allah yazilari 0

Allah ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.” Müslim-İman 302; Buhari 97/24, 10/29; Hanbel 3/1…

Hadisçiler devam ediyorlar… “Kim bu hadisi inkar ederse kafirdir. Kim bu hadise inanır ise, o gerçek Müslüman olacaktır.” Düşünebiliyor musunuz? Bu hadisi reddeden kişi kafirdir diyorlar. Muhaddisler fetvayı da vermiş!

“Charlie Hebdo MUHADDİSLERİ” başlıklı makalemde bu konudan bir nebze bahsetmiştim. Biraz daha araştırdıktan sonra yazmam gerektiğini düşündüm. O yazımda da belirttiğim gibi, ben yukarıdaki hadise inanmadığım için onların nezdinde kafirim.

Bu hadisin, Peygamberimizin bir başka rivayetle, Miraça çıkışıyla ilgili olduğunda bütün muhaddisler ittifak halindedirler. Düşünüyorum da… Ahirette Allah’ın kendisini kanıtlamaya ihtiyacımı var?.. “Ben sadece bana vahyolunana uyarım.” diyen benim Peygamberim (Miraç olayı gerçek olsa dahi), Mekke’de, mahalledeki arkadaşlarına, tanıdıklarına, sahabeye, ailesine  “Evet… Allah kendini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterdi.” der mi? Hep bunu düşündüm… Bizlere Kur’an’ı tebliğ eden,  kendisine vahyolunana uyduğunu söyleyen Peygamberimin böyle bir cümle kullandığını düşünmüyorum.

Bakın Enam Suresi 103. Ayetinde Peygamberimiz bize neyi tebliğ etmiş…

“Gözler O’nu göremez/idrak edemez; halbuki O, gözleri görür. O, eşyayı pek iyi bilen, her şeyden haberdar olandır.” Şimdi; bizlere bu ayeti tebliğ eden Peygamberimiz, Allah kendini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterdi.” der mi?

Bir de A’raf Suresi 143. Ayete bakalım…

“Musa tayin ettiğimiz vakitte gelip de Rab’bi onunla konuşunca “Rabbim! Bana (kendini) göster, seni göreyim!” dedi. (Rabbi; “Sen beni asla göremezsin. Fakat şu dağa bak, eğer o yerinde durabilirse sen de beni göreceksin!” buyurdu. Rabbi o dağa tecelli edince onu paramparça etti, Musa da baygın düştü. Ayılınca dedi ki: Seni noksan sıfatlardan tenzih ederim, sana tevbe ettim. Ben inananların ilkiyim.”

Yukarıdaki ayetde Musa’nın bile görmek isteyip de göremediğini bizlere tebliğ eden Peygamberimiz,  Allah kendini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterdi.” der mi? Allah’ın görülemeyeceği başka nasıl anlatılır?

Aklım ve düşüncem, Peygamberimin, yakınlarına ve çevresindekilere bunu söylemiş olacağına izin vermiyor… İşin en çarpıcı tarafı da aynı muhaddis aşağıdaki olaya da imza atmış…

Mesruk diyor ki:
Ben, Aişe’ye (r.anha) dedim ki “Ey anneciğim, Muhammed (s.a.v.) rabbini gördü mü?”
Aişe de dedi ki: “Söylediğin sözden dolayı tüylerim ürperdi. Sen şu üç şeyden haberdar değil misin? Onları sana kim söylerse yalan söylemiş olur. Kim sana “Muhammed (s.a.v.) Rabb’ini gördü” derse şubhesiz ki o, yalan söylemiş olur”
Sonra Aişe “Gözler onu görmez o ise bütün gözleri görür. O her şeyin inceliklerini bilendir, her şeyden haberdardır” (En’am 103) âyetini ve “Allah bir insanla ancak vahiy yoluyla veya perde arkasından konuşur. Yahut bir elçi gönderir de izniyle ona dilediğini vahyeder..“ (Şu’ra 51) âyetlerini okudu ve dedi ki:
“Kim sana, yarın ne olacağını bildiğini söylerse şubhesiz ki o, yalan söylemiş olur.”
Sonra, “Hiçbir kimse yarın ne kazanacağını bilmez” (Lukman 34) âyetini okudu ve dedi ki:
“Kim sana, “Peygamber bir şeyi gizledi” derse şüphesiz ki o, yalan söylemiş olur”
Sonra: “Ey Peygamber, rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer yapmazsan, Allahın peygamberliğini tebliğ etmemiş olursun” (Mâide 67)âyetini okudu ve sözlerine devam ederek dedi ki:
“Fakat Muhammed, Cebrail (a.s.)’ı iki defa asıl şeklinde görmüştür.”
(Buhari, K. Tefsir el-Kııran sures 53, bab: 1)

Baldırı görme hadisi her yerde yazılır, anlatılır da, Buhari’nin kaleme aldığı bu olay niye anlatılmaz? Her ikisini de söyleyen, bu güne taşıyan Buhari!.. Buhari’nin hadisi ile Buhari’nin diğer anlatımını  okuyanlar acaba neye karar verecekler, neye inanacaklar? Peygamberimiz gerçekten Allah’ın baldırını gördü mü, yoksa Aişe annemiz yalan mı söylüyor?

Düşüncem; Kesinlikle böyle bir hadise/rivayete inanmıyorum… Okuduğum, anlamaya çalıştığım Kur’an buna izin vermiyor… Varsın birilerinin gözünde kafir olayım… Umurumda değil. Muhaddisler, Peygamberimiz Muhammed’in dışında kendilerine bir peygamber uydurmuşlar ve o peygamberin ağzından bugünki uydurulan dini inşa etmişler diye düşünüyorum.

Doğrusunu ALLAH bilir.

Selam ve Dua ile,

Fikret ARMAN

ALLAH’IN BALDIRINI GÖREN PEYGAMBER(!)” üzerine 3 yorum

  1. Es şura 11 ayeti
    “O hiç bir şeye benzemez”
    Alaha organ ve aza isnat edilemez.
    Organ ve azaları yaratan Allah celle celalühü yarattıklarına benzemekten
    tenzih etmek ehli sünnet itikadindendir.
    Allahu teala şekil,şemal,hacim,ışık,
    nur vb. Şeylerle tahayyül etmek küfürdür.
    Akla gelen her şeyden beridir.
    Bilinmesi gereken ;
    “O” şekilsiz,şemalsiz,hacimsiz, mekansız ve zamansız olarak mevcuttur.
    Alimler Allahu teala için
    “O her yerdedir “demenin caiz olmadığı söylediler.
    Çünkü;her yer’de bir yerdir.
    Doğrusu ise; ALlahu teala her yerden
    haberdardır demektir.
    Ayrıntılı bilgi için;https://m.facebook.com/www.ozkan.tastan.25/

  2. Allah razı olsun kardeşim.
    Emeğine bilgine bereket versin yaratan.
    Siteyi ilk kez gördüm. daha önce isminize aşına olduğum için sık kullanılanlara ekledim.
    saygılar.

Bir Cevap Yazın

