YURDUM   MÜSLÜMANI  -4-

55869724

-“Hayırlı Cumalar olsun İsmail.”

-Hayırlı Cumalar Hüseyin ağabey.”

-“Böyle ailecek Hacı Bayram ziyaretinden mi?”

-“He ya Hüseyin ağabey. Kız üniversite sınavına girecek, oğlanların biri lise, diğeri orta ikinci sınıfta… Zihin açıklığı için, sağlık için, kısmetler için Hacı Bayram Dededen yardım istedik. Çok faydasını görenler olmuş.”

-“Yahu İsmail, sen biraz önce Camiden çıkmadın mı?”

-“Evet Hüseyin ağabey!.. Yarım saat oluyor.”

-“Camide “İyyake na’budu ve iyyake nestain.” demedin mi?”

-Yok valla Hüseyin ağabey, demedim!”

-“Dedin İsmail, dedin!.. “İyyake na’budu ve iyyake nestain.” dedin.”

-“Valla demedim ağabey! Namazımı kılıp çıktım. O dediğinin ne olduğunu bile bilmem.”

-“Yemin etme!.. Şimdi günde en az kırk kez okuduğun şu Fatiha suresini bir oku bakayım!”

-???

-“Hadi İsmail, oku oku!.. Sesli oku.”

-“Bismillahirrahmanirrahim. ……………………… ……………. İyyake na’budu ve iyyake nestain”

-“Orada dur. Son kısmını bir daha oku!”

“İyyake na’budu ve iyyake nestain… Valla okumuşum be Hüseyin ağabey. Allah’tan kötü bir şey değilmiş. Fatihadan okumuşum. Ohh be!..”

-“Öyle hemen “ohh” çekme İsmail. “İyyake na’budu ve iyyake nestain.” derken Allah’a ne dediğini biliyor musun?”

-???

-“Ben  söyleyeyim… Bilmiyorsun. Hergün kırk defa papağanlar gibi ezbere okuyorsun ama ne dediğini bilmiyorsun… Zaten bilsen  Allah’a karşı geldiğini farkedip, yandaki Hacı Bayram’dan hiçbir şey istemezdin. Sen Allah’a dedin ki; “Yalnız sana ibadet/kulluk eder, yalnız senden yardım isteriz.”

-“Sen nereden biliyorsun Hüseyin ağabey?”

-“Şu küçük cep kitabını al… Kur’an-ı Kerim’in Türkçe meali. Eskişehire giderken okumak için almıştım. Bu kitabı anlayarak oku. Allah’a ne dediğini bilerek dua et. Çünkü bir Müslüman sadece ve sadece Allah’tan yardım ister ve sadece Allah’a sığınır. Senin gibi Türbedekilerden yardım istemez. Yardımı sadece Allah’tan ister.”

-“Ne diyeceğimi bilemiyorum Hüseyin ağabey. Allah senden razı olsun. Geç de olsa gözümü açtın. Allah ne muradın varsa versin.”

“Allah hepimizden razı olsun İsmail. Bundan böyle Kur’an’ı anladığın dilden okursan sen kazanırsın İsmail. Anladığın dilden oku, anla, anladığını yap… Allah’tan başka hiç kimseyi veli edinip ondan yardım isteme… Geçmiş günahların için tövbe edersin. Allah tövbeleri çok kabul edendir. Hadi şimdi yengeyi ve çocukları al, yeni bir inanca doğru yola çık. Allah emanet olun.”

Fikret ARMAN

Bir Cevap Yazın

