YURDUM MÜSLÜMANI -5-

“ALLAH’ın huzuruna çıkacağın her namaz öncesi abdestini ALACAKSIN!”

Abdest

“Otursana Yakup dayı!”

“Oturmayayım evlat, benim abdestim var. Sabah almıştım, zaten pek keyfimde yok, tuvalete de gitmedim.”

“Tuvalete gitmedim ne demek Yakup dayı? Namaz kılmayacak mısın?”

“Tabii kılacağım evlat… Tuvalete gitmediğimi söyledim… Yani abdestim bozulmadı senin anlıyacağın.”

“Yani sen abdest almayacaksın Yakup emmi, öyle mi?”

“Bozulmadı ki evlat neden alayım?”

“İman ettiğimiz kitabımız Kur’an-ı Kerim öyle demiyor ki Yakup dayı.”

“Ne diyormuş kitabımız?”

“Ey iman edenler. Namaza kalktığınız/kalkacağınız zaman” diye başlıyor ayet… Abdestin varsa tekrar almana gerek yok  demiyor. Namaza duracaklardan her gün beş vakit yüzlerini, ellerini, dirseklere kadar kollarını, topuklarına kadar ayaklarını temizlemelerini, kısaca abdest almalarını ve ALLAH’ın huzuruna öyle çıkmalarını istiyor. Yani namaza duracaksan ayette sayılan uzuvlarını TEMİZLE diyor.”

“Evlat eski köye yeni adet mi getiriyorsunuz? Biz yıllardır, abdestimiz bozulmamışsa camiye girer namazımızı kılarız. Siz yeni yetmeler neler uyduruyorsunuz öyle?”

“Estağfurullah Yakup dayı! Uydurmak ne demek?.. Sadece ALLAH’ın sözlerini hatırlattım…Siz büyüklerimizden gördüğümüz bazı şeylerin yanlış olduğunu düşündüğüm için söyledim… Siz büyüklerimizin, çoğunuzun bu konuda yanlış yaptığınızı düşünüyorum.”

“Tövbe tövbe!.. Valla içime kurt düşürdün… Yaşlılar yüzyıllardır böyle yapıyor.”

“Özür dilerim Yakup dayı… Abdestin genci-yaşlısı yok…  Siz tabii ki  dilediğiniz gibi davranabilirsiniz. Ama isterseniz kitabımızın Maide suresi 6. ayetini tekrar  okuyun, anlayın ve ona göre hareket edin.”

“Ben bir eve kadar uzanayım da namazımı evde kılayım evlat… Hadi ALLAH’a emanet ol.”

“Selametle Yakup dayı… Selametle.”

Fikret ARMAN

Bir Cevap Yazın

