“YAZIKLAR  OLSUN  O NAMAZ KILANLARA!..”

“Böyle söylüyor Yüce ALLAH Maun suresi 4. ayetinde…”

gosteris-icin-namaz-kilmak 

Fatiha suresi ile birlikte yedi ayetli iki sureden bir tanesidir Maun suresi… Fatiha suresi inancın dini yönünü ve ALLAH’a kulluğu anlatırken, Maun suresi ise toplum içindeki hayatı, yetim ve yoksulların haklarını korumayı, onlara vermeyi, yardımlaşmayı ve dayanışmayı anlatıyor. Hiç kimseye faydası olmayan, sırf kendi çıkarlarını düşünen, gösteriş için namaz kılan ikiyüzlülerden bahsediyor. Kısacası toplum hayatının yardımlaşma ve dayanışma bölümünü düzenliyor…

Hem de ne düzenleme!.. “Yazıklar/lanet olsun o namaz kılanlara!..” dedirten bir düzenleme. Şunu çok iyi bilmeliyiz. Yardımlaşma ve dayanışma, en büyük ibadetlerdendir. Allah’a gönülden ibadet etmek ne ise, ALLAH’ın emrettiği yetimi kollamak, yoksulu doyurmak, yardımlaşma, dayanışma ve bunları teşvik de odur. Dinimizin emrettiği gerçek ahlak, erdem ve insanlık burada saklıdır. Onlarca ayetinde “Namazı kılın…”  diye emreden Yüce ALLAH, Maun Suresi 4. Ayetinde ise namaz kılan bazı inananlarımızı ise işte böyle lanetliyor!..

“Yazıklar/lanet olsun o namaz kılanlara!..”

ALLAH’ın lanetlediği o namaz kılanlar kimler mi? Yine Maun suresinde açıklıyor Yüce ALLAH…

Dini yalan sayanlar,

Yetimi itip kakanlar,

Yoksulu doyurmayanlar, doyurmayı özendirmeyenler,

Namazlarında gaflet içinde olanlar,

Gösteriş için namaz kılanlar,  

Yardıma, zekata, iyiliğe engel olanlar…

Yüce ALLAH şunu bilmemizi istiyor ve emrediyor. “Kazandığınız, sahibi olduğunu düşündüğünüz her şeyde yetimin, yoksulun ve muhtaçların hakkı vardır! Adaleti koruyan inananlar olarak onların hakkını koruyun ve onlara verin. Başkalarını da buna teşvik edin!.. Bunu yapamıyorsanız, kıldığınız namazın benim nezdimde hiçbir değeri yoktur!..”

Kişisel çıkarları  uğruna, ahlaklı, erdemli bir kişi gibi görünerek,  ibadet eder gibi yapan, riya (gösteriş) düşkünü inananlara da aynı vurguyu yapıyor ALLAH…

“Yazıklar/lanet olsun o namaz kılanlara!..”

*

İsra Suresi 89. Ayet: Yemin olsun, biz bu Kur’an’da, insanlar için her örnekten nicelerini sıraladık. Ama insanların çoğu inkârdan başka bir şeyde diretmediler.

Zümer Suresi 27. Ayet: Andolsun, biz bu Kur’an’da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.

Yukarıdaki iki ayeti yazmamın nedeni; Yüce ALLAH Maun suresinde, yetim ve yoksulların haklarını korumayanları hatırlatarak, yardımlaşma ve dayanışmadan, ikiyüzlülerden  örnek vererek, diğer kul hakkı yiyenler için de “Yazıklar/lanet olsun o namaz kılanlara!..” demiş olabilir mi? Kardeşlerimi düşünmeye davet ediyorum.

Acaba Yüce ALLAH; çalana, hırsızı gözetip kollayana, ölçüyü bilerek eksik ve yanlış yapana, yalan söyleyip kandırana, diğer kullarını aldatana, işi gücü dedikodu (gıybet) olanlara, ALLAH’a ortak koşanlara, ALLAH’ın yapılmasını yasaklayan diğer fiilleri yapanlara da “Yazıklar/lanet olsun o namaz kılanlara!..” diyor olabilir mi?

İman eden kişiler olarak attığımız her adımda aklımızı kullanıp çok dikkatli olmalıyız diye düşünüyorum. Hesap günü geldiğinde kıldığımız namazlarımız bizleri kurtarabilecek mi?

Evet… Hayatım boyunca çaldım ama beş vakit namazımı fazlasıyla kıldım.”

Evet… Hırsızlık yapmış, hırsızları koruyup kollamış olabilirim ama beş vakit namazımı fazlasıyla kıldım. Cumaları hiç kaçırmadım. Hep ön saftaydım…”

“Evet… Daha çok ve kısa yoldan kazanmak için hep eksik tarttım ama beş vakit namazımı hiç kaçırmadım. ALLAH ve melekleri şahit.”

“Evet… Yüzlerce kişiyi aldatıp dolandırdım…  Ama beş vakit namazımı fazlasıyla kıldım. Kafamı hiç secdeden ayırmadım.”

“Evet… Dedikodu yaptım. Hep arkalarından konuştum, herkesi çekiştirdim ama beş vakit namazım da Peygamberimle birlikte ALLAH’ımı fazlasıyla andım. Kur’an ı defalarca hatmettim. Her Cuma 80 salavat getirdim. Getirdiğim salavatların sayısını bilmiyorum… Tespih, zikirmatik  elimden hiç düşmedi.”

dememiz bizleri kurtaracak mı?

Hesap günü, cevap olarak yukarıdaki cümleler söylendiğinde, merhameti bol Yüce ALLAH bu inananları da bağışlayacak mı, yoksa onlara da;

“Sizler; size indirilen Kitabı okuyup anlamadınız mı? Sizlerin ALLAH’ın ayetlerinden haberiniz olmadı mı?”

“Yazıklar olsun namaz kılan sizlere!..”  der mi?

Doğrusunu ALLAH bilir…

Selam ve Dua ile,

Fikret ARMAN

About Fikret Arman

ALLAH'ın dosdoğru yoluna giden tek Kitap; KUR'AN-I KERİM'DİR.

Bir Cevap Yazın

