ŞEYHLERİ,  ŞIHLARI,  GAVSLARI,  TARİKAT  ve  CEMAAT  LİDERLERİNİ RAB’LER EDİNENLER

tarikat 2

Yazıma herkesin inancında özgür olduğunu, buna kimsenin karışamayacağını vurgulayarak başlamak istiyorum. Buna inanılmaz saygı duyuyorum.

Ne diyor Yüce Rab’bimiz Müslümanlar için indirdiği kitabında;

Bakara Suresi 256. Ayet: “Dinde baskı zorlama yoktur. …”

Tabii ki herkesin inancı kendine. İstediği gibi inanır ve inancını istediği gibi yaşar. Ben sadece bana düşen hatırlatma görevimi yapacağım. Gelelim konumuza…

“Müslümanım” dediği halde yazımın başlığındaki velilere ve benzerlerine tapanların, onların yolundan gidenlerin, “iman ettim” dedikleri Kur’an-ı Kerim’den haberleri olduğuna inanmıyorum.

Şayet Kur’an-ı Kerim’den haberleri ve ALLAH korkuları varsa bir an önce tövbe edip doğru yolu bulmalılar. Yok eğer Kur’an-ı Kerimden haberleri yoksa ve gerçekten Müslüman iseler bir an önce iman ettikleri kitaba dönmeliler… O’nu okuyup anladıklarında gerçek Müslüman olup olmadıklarına kendileri karar verecekler.

Zümer Suresi 3. Ayet: “Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı-duru din yalnız ve yalnız Allah’ındır! O’ndan başkasını veliler edinerek, “biz onlara, bizi Allah’a yaklaştırmaları dışında bir şey için kulluk etmiyoruz.” diyenlere gelince, hiç kuşkusuz Allah onlar arasında, tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir. Şu bir gerçek ki, Allah, yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz.”

Anlamakta en çok zorlandığım konulardan birisidir bu konu. Gerçekten anlamakta zorlanıyorum… Hem de çok zorlanıyorum. İman edip teslim olduğumuz bizleri yaratan Yüce ALLAH var iken, velilerin ardından giden, onlara kulluk eden bu Müslümanları anlamakta zorlanıyorum. Bu duruma benim itirazım, Müslümanım diyen bu kardeşlerimizin yanlış yolda olduklarını hala bilememeleridir. Kesinlikle yanlış yoldalar. Ben onlara bazı ayetleri hatırlatıyorum ve bundan sonrasını kendilerine bırakıyorum. ALLAH yardımcıları olsun.

Bazı Kardeşlerim bana kızabilir! “Sana ne insanların inancından?” diye sorabilirler. Bu Kardeşlerim ne kadar haklı olabilirler bilemiyorum. Yapmak istediğimi yukarıda açıkladım. Gerçekten Müslümanım diyorlarsa bir an önce doğru yolu bulmaları için yanlış olduğunu düşündüğüm konuları onlara söylememin ALLAH’ın emri olduğunu biliyorum.

Saff Suresi 14. Ayet: “Ey iman sahipleri! Allah’ın yardımcıları olun! …”

*

Müslümanım diyen Kardeşim,

Her namazında defalarca “yalnız ALLAH’a kulluk ederim” diyorsun da, sıfatları yukarıda yazılı olan evliyanın yanında ne işin var? Yüce ALLAH ALLAH’tan başkasını veliler edinmeyin.” demesine rağmen ve sen hala hem ALLAH’ın kulu hem de velinin müridi olarak onların yanındaysan, kusura bakma,  cezasına katlanacaksın. İman ettiğin Kitap böyle söylüyor… Bir Müslüman hem ALLAH’ın kulu, hem de bir velinin müridi olamaz!..

Zümer Suresi 36: “Veli olarak Allah kuluna kafi değil mi? Seni O’ndan başkalarıyla korkutuyorlar. Allah kimi saptırırsa artık ona kılavuzluk edecek yoktur.”

Yüce Rab’bimiz sadece kendisine kulluğu emretmiş iken, kulluk edilmesini Meleklerine, Peygamberlerine dahi vermemiş iken, bu veliler kim oluyor da onlara kulluk ediliyor?

Ali İmran Suresi 80. Ayet: “Ve size melekleri ve peygamberleri rabler edinmenizi de emretmez.Siz, müslümanlar haline geldikten sonra inkarı mı emreder size?”

Yüce ALLAH, Peygamberimize kulluk etmemizi bile yasaklanmış iken kimdir bu kulluk edilen veliler? Yoksa ALLAH’ın ayetlerini inkar mı ediyorsunuz?

Müslümanım Kardeşim,

Her namazında ALLAH’ım bizi doğru yola ilet” diyorsan, ALLAH’ın doğru yoluna olmak istiyorsan, KUR’AN-I KERİM’in emirlerine uyacaksın. İman ettiğimiz Kitabımızın da söylediği gibi, o velilerle işimizi bitirmedikçe işimiz çok zor.

Münafikun Suresi 6. ayet: “… Allah fasıklar (Allah’ın emirlerine uymayan) topluluğunu doğru yola eriştirmez.

ALLAH, doğru yola girmek isteyen inananların yardımcısı olsun.

En doğrusunu ALLAH bilir.

Selam ve dua ile,

Fikret ARMAN

Bir Cevap Yazın

